Brev från ordförande Karin E.

Kära medlemmar och övriga läsare!                                                                      

Nu är det jul igen! Afasiföreningens vårprogram 2026 är som vanligt fullmatat med olika aktiviteter. Vi hoppas det finns något som passar just dig! Vi har till exempel en ny kurs, Danshälsa, som vi ordnar tillsammans med Strokeföreningen. Genom olika dansrörelser stärker du kroppen, kan göras sittande eller stående.

Vi har också startat en anhöriggrupp. Om du inte tycker att det finns något för dig så får du gärna höra av dig och berätta vad tycker vi skall göra. Hör av dig till vårt kansli, digitalt, på telefon eller på plats.

Afasiförbundet har arbetat med att ta fram ett dataspel för personer med afasi: ”Levla upp”. Det kommer att bli tillgängligt för alla medlemmar i hela Sverige under våren. Då kan man spela för sig själv eller i grupp, och man kan spela mot deltagare som finns på andra ställen.

Den 9 mars har vi årsmöte, då passar det också bra att komma och tycka till om vår förening!

Varmt välkomna till Vegagatan!

Styrelsen genom Karin Eriksson, ordförande